1. The client explicitly waives its own standard terms and conditions, even if these were drawn up after these standard terms and conditions of sale. In order to be valid, any derogation must be expressly agreed to in advance in writing.
  2. Our invoices are payable within 21 working days, unless another payment timeframe is indicated on either the invoice or the order. In the event of non-payment by the due date, Tonester Oy Ltd reserves the right to request a fixed interest payment amounting to 10% of the sum remaining due. Tonester Oy Ltd will be authorized to suspend any provision of services without prior warning in the event of late payment.
  3. If a payment is still outstanding more than sixty (60) days after the due payment date, Tonester Oy Ltd reserves the right to call on the services of a debt recovery company. All legal expenses will be payable by the client.
  4. Certain countries apply withholding at source on the amount of invoices, in accordance with their internal legislation. Any withholding at source will be paid by the client to the tax authorities. Under no circumstances can Tonester Oy Ltd become involved in costs related to a country's legislation. The amount of the invoice will therefore be due to Tonester Oy Ltd in its entirety and does not include any costs relating to the legislation of the country in which the client is located.
  5. Tonester Oy Ltd undertakes to do its best to supply performant services in due time in accordance with the agreed timeframes. However, none of its obligations can be considered as being an obligation to achieve results. Tonester Oy Ltd cannot under any circumstances, be required by the client to appear as a third party in the context of any claim for damages filed against the client by an end consumer.
  6. In order for it to be admissible, Tonester Oy Ltd must be notified of any claim by means of a letter sent by recorded delivery to its registered office within 8 days of the delivery of the goods or the provision of the services.
  7. All our contractual relations will be governed exclusively by Finland law.

Durat-tuotteiden yleiset myyntiehdot

 

1.0  Tarjoukset ja tilaukset

1.1  Tarjouspyynnöt ja tilaukset on tehtävä kirjallisena.

1.2  Suullisesti sovitut korjaukset tarjouksessa tai tilausvahvistuksessa on vahvistettava kirjallisesti.

1.3  Tarjous on voimassa 1 kk tarjouksen päivämäärästä alkaen, mikäli tarjouksessa ei ole toisin kirjattu.

2.0  Muutostyöt

2.1  Mikäli tilaukseen tehdään muutoksia tilausvahvistuksen hyväksymisen jälkeen, on ostaja velvollinen hyvittämään mahdollisesti aiheutuneet lisäkustannukset. 

3.0  Omistusoikeuden siirtyminen

3.1  Omistusoikeus tavaraan siirtyy ostajalle, kun kauppahinta mahdollisine korkoineen on kokonaan maksettu.

4.0  Vahingonvaaran siirtyminen

4.1  Vahingon vaara siirtyy ostajalle silloin, kun tavara on sopimuksen mukaisesti luovutettu ostajalle tai itsenäisen rahdinottajan kuljetettavaksi, jollei toimituslausekkeesta muuta johdu.

4.2  Ellei tavaraa ostajan viivästyksen vuoksi ole luovutettu oikeana aikana, vahingonvaara siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen, mitä häneltä sopimuksen mukaan edellytetään luovutuksen mahdollistamiseksi. Vastuu tavaran vakuuttamisesta kuuluu tällöin ostajalle.

5.0  Toimitusehdot

5.1  Sovellamme ensisijaisesti Incoterms 2020 toimituslausekkeita.

5.2  Toimitus ei pidä sisällään tavaroiden sisäänkantoa, ellei tästä ole erikseen sovittu.

6.0  Toimitusaika ja viivästyminen

6.1  Toimitusajaksi ilmoitetaan viikko, jolla tuote lähtee tehtaalta.

6.2  Mahdollisesta viivästyssakosta on aina sovittava erikseen kirjallisesti.

6.3  Durat ilmoittaa mahdollisesta toimituksen, tai sen osan, viivästymisestä puhelimitse tai sähköpostitse.

6.4  Mikäli toimitus viivästyy ostajasta johtuvasta syystä, on myyjällä oikeus laskuttaa toimitus sovitun aikataulun mukaisesti ja saada korvaus viivästyksen aiheuttamista välittömistä kustannuksista.

7.0  Virheet ja puutteet

7.1  Tavaran virheen osalta vahingonkorvausvelvollisuus ei voi ylittää arvoltaan tilauksen arvoa.

8.0  Piirustukset ja mitat

8.1  Asiakkaan on vahvistettava tuotteiden työpiirustukset viimeistään 1-2 viikkoa ennen suunniteltua toimitusviikkoa. Lopullisten mittojen tai työpiirustusten vahvistuksen viipyminen voi vaikuttaa toimitusaikaan.

8.2  Mikäli piirustukset ja tilausvahvistus ovat keskenään ristiriitaiset, ovat piirustukset ensisijaiset.

8.3  Tarkastettujen mittojen oikeanmukaisuudesta on vastuussa asiakas. Mikäli tarkistusmittaukset on suorittanut myyjä, vastuu on myyjällä.

8.4  Minimitoleransseja tiukemmat poikkeukset on merkittävä vahvistettuihin työpiirustuksiin.

9.0  Asennus

9.1    Saumojen laatu voi vaihdella asennuskohteen olosuhteiden takia

9.2    Mahdollinen asentajasta riippumaton odotusaika laskutetaan tavallisen tuntitaksan mukaan ja oikeus mahdollisen viivästyksen aiheuttamien kulujen perimiseen pidetään.

10.0 Kuljetus

10.1 Kuljetuksen aikana aiheutuneet vahingot on ilmoitettava heti, viimeistään 48 h:n sisällä tavaran vastaanotosta. Havaittu vahinko on merkittävä rahtikirjaan.

11.0 Takuu

11.1 Durat-tasojen materiaalilla on 15 vuoden takuu. Altaiden materiaalitakuu on 5 vuotta. Työstön laadusta vastataan 5 v saakka toimituspäivästä. 

12.0 Reklamaatiot 

12.1 Mahdollisista reklamaatioista on ilmoitettava kirjallisesti viimeistään kahden viikon sisällä tavaran vastaanottamisesta.

 

Muissa kohdissa noudatamme RYHT 2000, yleisiä ehtoja sekä kauppalakia